Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Filtry cząstek stałych mają za zadanie eliminować ze spalin silników wysokopreżnych rakotwórcze substancje, w tym zwiazki sadzy. W ten sposób chronione jest zdrowie i życie nas wszystkich. Tymczasem nieświadomy kierowca dowiaduje sie o jego istnieniu w samochodzie dzięki świecącej na żółto kontrolce ostrzegawczej, która na dodatek nie chce zgasnąć.

Dlaczego tak się dzieje?

Świecenie tej kontrolki (opisanej jako DPF, lub mającej niekiedy postać "pojemnika z ziarnami piasku") oznacza, że samochód już sobie nie radzi z samodzielną obsługą systemu oczyszczania spalin. O jaką obsługę chodzi? Pojazd analizuje poziom wypełnienia sadzą i popiołem filtra DPF/FAP i na tej podstawie dokonuje tzw. "dopalania cząstek". Polega to na tymczasowym podniesieniu temperatury spalin w układzie poprzez wprowadzenie do komór spalania większej ilości paliwa. Gorące gazy są w stanie cześciowo oczyścić filtr w optymalnych warunkach pracy (podwyższone obroty silnika, jazda pozamiejska). Kiedy procedury samooczyszczania już przestają wystarczać - zapala się odpowiednia kontrolka i samochód musi odwiedzić serwis.

Co teraz?

Do niedawna taka żółta kontrolka oznaczała problemy i potężne wydatki. Nie były znane sposoby przywrócenia sprawności filtra - trzeba było go wymienić. W zależności od marki takie urzadzenie kosztuje od 3,5 do 10 tys złotych. Niektórzy próbowali radzić sobie z filtrami porzez fizyczne ich usunięcie z samochodu. Dla Państwa informacji: oznacza to zawsze kłopoty.

Po pierwsze: usunięcie urządzenia oczyszczania spalin jest nielegalne, gdyż narusza warunki dopuszczenia samochodu do ruchu (samochód zaczyna dymić i zatruwać środowisko). W krajach UE grożą za taki proceder b. wysokie kary finansowe. W Polsce również Policja dysponuje stosownymi narzadziami do kontroli samochodów z DPF.

Po drugie: rodzi poważne konsekwencje w sterownikach samochodu. Pojawiają się kłopoty z układem wtryskowym, samochód nie ma mocy, pracuje w trybie awaryjnym itd.

Jest rozwiązanie!

Czyszczenie filtra DPF/FAP! Pracownia Odnowy Układów Wydechowych zajmuje się tematyką filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Technologia stosowana przez naszą firmę pozwala na przywrócenie parametrów filtra cząstek stałych do wartości fabrycznych. Na nasze usługi dajemy gwarancję - bez limitu kilometrów!

Koszt czyszczenia filtra DPF / FAP samochód osobowy: 350 zł (z podatkiem VAT)

Koszt czyszczenia filtra DPF samochód dostawczy: 450 zł (z podatkiem VAT)

Oferujemy również kompleksowe wykonanie procesu, które polega również na:

  • demontażu filtra
  • ocenie kondycji wkładu pod kątem mechanicznych jak i termicznych uszkodzeń
  • montaż filtra po regeneracji
  • adaptację w sterowniku (wprowadzenie w sterowniku informacji, iż filtr został wymieniony)

Wartość wykonanie w/w zakresu jest ściśle związane z danym pojazdem i wymaga dodatkowej, indywidualnej wyceny.

W przypadku filtra FAP, zachodzi konieczność skontrolowania i ewentualnie uzupełnienia specjalnych środków addytywnych ułatwiających dopalanie sadzy w filtrze.

Podczas opisanych wyżej procesów automatycznego "dopalania filtra" - poprzedzających awarię i wizytę w serwisie - dochodzi do degradacji oleju silnikowego. Zwiększona dawka paliwa powoduje rozrzedzenie oleju i znaczne pogorszenie jego własności smarujących. Dlatego przy regeneracji filtra DPF/FAP bezwzględnie należy wymienić olej w silniku (warunek gwarancji), a materiały eksploatacyjne - filtr oleju i olej - muszą spełniać specyfikacje producenta samochodu (są odpłatne dodatkowo).

Na wykonywaną usługę udzielamy gwarancji.

 

Więcej informacji udzielą nasi doradcy serwisowi:

 

Zadzwoń

695 553 308

Napisz

hurtownia@slusarczyk-auto.pl