Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Jeszcze kilka lat temu oczywistym było, że silnik ciężarówki czy autobusu musi kopcić. Chmury czarnego dymu unosiły się również za osobówkami wyposażonymi w silniki diesla. Od pewnego czasu, to zjawisko coraz trudniej zaobserwować. Silnik wysokoprężny nie oznacza już kłębów czarnego dymu z rury wydechowej. Dlaczego? Gdyż po naszych ulicach jeździ coraz więcej samochodów wyposażonych w filtry cząstek stałych. I będzie ich jeszcze więcej, ponieważ nowe samochody muszą spełniać bardzo restrykcyjne normy emisji spalin - co bez zastosowania w/w filtra jest niemożliwe.

DPF - samo zło?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że filtry cząstek stałych mają za zadanie eliminować ze spalin silników wysokopreżnych rakotwórcze substancje, w tym zwiazki sadzy. W ten sposób chronione jest zdrowie i życie nas wszystkich. Tymczasem nieświadomy kierowca dowiaduje sie o jego istnieniu w samochodzie dzięki świecącej na żółto kontrolce ostrzegawczej, która na dodatek nie chce zagasnąć.

Dlaczego tak się dzieje?

Świecenie tej kontrolki (opisanej jako DPF, lub mającej niekiedy postać "pojemnika z ziarnami piasku") oznacza, że samochód już sobie nie radzi z samodzielną obsługą systemu oczyszczania spalin. O jaką obsługę chodzi? Pojazd analizuje poziom wypełnienia sadzą i popiołem filtra DPF/FAP i na tej podstawie dokonuje tzw. "dopalania cząstek". Polega to na tymczasowym podniesieniu temperatury spalin w układzie poprzez wprowadzenie do komór spalania większej ilości paliwa. Gorące gazy są w stanie cześciowo oczyścić filtr w optymalnych warunkach pracy (podwyższone obroty silnika, jazda pozamiejska). Kiedy procedury samooczyszczania już przestają wystarczać - zapala się odpowiednia kontrolka i samochód musi odwiedzić serwis.

Co teraz?

Do niedawna taka żółta kontrolka oznaczała problemy i potężne wydatki. Nie były znane sposoby przywrócenia sprawności filtra - trzeba było go wymienić. W zależności od marki takie urzadzenie kosztuje od 3,5 do 10 tys złotych. Niektórzy próbowali radzić sobie z filtrami porzez fizyczne ich usunięcie z samochodu. Dla Państwa informacji: oznacza to zawsze kłopoty.

Po pierwsze: usunięcie urządzenia oczyszczania spalin jest nielegalne, gdyż narusza warunki dopuszczenia samochodu do ruchu (samochód zaczyna dymić i zatruwać środowisko). W krajach UE grożą za taki proceder b. wysokie kary finansowe. W Polsce również Policja dysponuje stosownymi narzadziami do kontroli samochodów z DPF.

Po drugie: rodzi poważne konsekwencje w sterownikach samochodu. Pojawiają się kłopoty z układem wtryskowym, samochód nie ma mocy, pracuje w trybie awaryjnym itd.

Jest rozwiązanie!

Regeneracja! Firma Ślusarczyk Auto jako jedna z nielicznych w regionie zajmuje się tematyką filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Technologia stosowana przez naszą firmę pozwala zregenerować filtry cząstek stałych, które w procesie rekonstrukcji odzyskują swoje dawne właściwości do poziomu niemal fabrycznie nowego. Na nasze usługi regeneracji dajemy gwarancję oraz proponujemy fachowe doradztwo.

Koszt regeneracji: 450 zł (z podatkiem VAT).

Oferujemy również kompleksowe wykonanie procesu, które polega również na:

  • demontażu filtra
  • ocenie kondycji wkładu pod kątem mechanicznych jak i termicznych uszkodzeń
  • montaż filtra po regeneracji
  • adaptację w sterowniku (wprowadzenie w sterowniku informacji, iż filtr został wymieniony)

Wartość wykonanie w/w zakresu jest ściśle związane z danym pojazdem i wymaga dodatkowej, indywidualnej wyceny.

W przypadku filtra FAP, zachodzi konieczność skontrolowania i ewentualnie uzupełnienia specjalnych środków addytywnych ułatwiających dopalanie sadzy w filtrze.

Podczas opisanych wyżej procesów automatycznego "dopalania filtra" - poprzedzających awarię i wizytę w serwisie - dochodzi do degradacji oleju silnikowego. Zwiększona dawka paliwa powoduje rozrzedzenie oleju i znaczne pogorszenie jego własności smarujących. Dlatego przy regeneracji filtra DPF/FAP bezwzględnie należy wymienić olej w silniku (warunek gwarancji), a materiały eksploatacyjne - filtr oleju i olej - muszą spełniać specyfikacje producenta samochodu (są odpłatne dodatkowo).

Na wykonywaną usługę udzielamy gwarancji.

 

Więcej informacji udzielą nasi doradcy serwisowi

tel. 14 626 10 26,

tel. kom. 695 553 308